Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Stres Urban

Comunicat de presă

25 martie 2013, București

 

Înscrie-te în campania “Stres Urban

Proiect pilot desfășurat sub dezideratul “Să facem din sectorul 1 București un spațiu al coresponsabilității sociale!”

Blocaje în trafic, claxoane intermitente, cozi la semafoare, autobuze arhipline, șoferi stresați, pietoni grăbiți, motocicliști vitezomani, toate descriu tabloul cotidian al vieții în oraș. Numărul de mașini la nivel mondial este în continuă creștere, depășind 1 miliard. În București cele cca 1,2 milioane de mașini ating limita pe care o poate accepta infrastructura orașului.

Ce consecințe are stresul din trafic asupra vieții nostre? Care sunt principalele motive ale stresului urban? Cum putem să ne îmbunătățim viața în oraș?

Asociația CRIES în parteneriat cu Asociația Reper 21, Activi pentru Viitor, Asociația Concept Urban, Asociația Progenies, Asociația Start Focus și Asociația Profesională a Transportatorilor APT lansează campania photovoice “Stres Urban”, cu scopul de a reduce agresivitatea traficului urban din București.

Înscriere!

Orice bucureștean care se simte afectat de stresul din trafic poate participă la campanie.

Înscrierea se face pe pagina Facebook a campaniei http://www.facebook.com/pages/Stres-Urban/423628627726644  prin publicarea unei fotografii realizate cu camera foto sau cu telefonul. Fotografia trebuie să surprindă un moment tensionat din trafic și să fie însoțită de un mesaj descriptiv.

Cei 15 participanți vor fi selectați de un juriu format din reprezentanți ai organizațiilor care au inițiat campania.

Data limită de înscriere este vineri, 4 aprilie, ora 24h.

Metodă?

Photovoice este o metodă de educație nonformală prin care un grup restrâns de oameni fotografiază pe o anumită temă, se întâlnesc și dezbat despre subiect, își creează o poveste comună, organizează o expoziție și invită persoane cheie la eveniment pentru a găsi soluții. Atenție, nu este un atelier de fotografiere, photovoice-ul utilizează fotografia că mijloc de comunicare a unor probleme societale.

Beneficii?

Campania durează o lună, timp în care vom realiza:

- o sesiune de formare privind metoda photovoice

- o ședință foto cu un fotograf specializat despre tehnica fotografică

- trei sesiuni de fotografiere în oraș, la orele de aglomerație în trafic

- un vernisaj cu fotografiile și o dezbatere pe tema agresivității în trafic (30 aprilie 2013)

- animarea unei pagini Facebook ai căror protagoniști sunt cetățenii implicați în campanie

Context?

Campania Stres Urban se desfășoară in cadrul proiectului Rolul dialogului social în promovarea incluziunii sociale active (2010-2013). Sectorul 1 București este unul din cele 8 centre de implementare a proiectului, dezvoltându-se în acest sens un Grup Local de Acțiune. Obiectivul principal al proiectului se referă la implicarea cetățenilor în definirea participativă a bunăstării sociale și inițierea unor demersuri pilot, care să faciliteze ameliorarea vieții în sectorul 1 București.

În exprimarea criterilor de bunăstare pentru sectorul 1 București, au fost implicați un număr de 271 de cetățeni, din 21 de grupuri omogene, care s-au exprimat liber referitor la modul în care definesc ideea de viață bună și principalele piedici cu care se confruntă.

În topul 5 al indicatorilor de bunăstare, cu cele mai multe răspunsuri exprimate de către cetățeni se găsește și indicatorul Politețe, Respect, Toleranță – care a colectat 4,47% din totalul de răspunsuri exprimate de către cetățeni. O problemă semnificativă care a fost exprimată în acest sens se referă la agresivitatea în trafic.

Mai multe informații despre proiect pot fi obținute la www.dialogsocial.cries.ro.

Coordonator proiect

Cristiana Bobarnac, Asociația REPER21

Cristiana.bobarnac@reper21.org

 

Descarcă materialul în format pdf – Prezentare Campania Stres Urban